2. När & varför jag började rida

Det var 1989 och jag var 9 år.
Hade inga fritidsintressen direkt, mamma (som ridit mycket i yngre år) frågade om jag ville börja rida.
Varför inte, tyckte väl jag, och började på Uppsala Ponnyklubb.

Ganska snart var jag fast! Bodde i stallet jämt!

När jag var 10 började jag rida en gammal dam som hette Miss Ellie, hon var en welsh, 23 år gammal, och har tävlat SM i hoppning.
Hon var alltså en privatponny som stod på en gård på landet.
Hade henne lite som min egen och lärde mig massor.
Var även skötare på en nyimporterad tysk herre, en D-ponny som hette Little Big Man, och som stod på ridskolan.
1991, när jag var 11, köpte vi honom, han blev min alldeles egna ponny!
Ridskolan var då i ekonomisk kris då.
Han gick kvar som lektionsponny i ett år till, sen flyttade vi honom till ett privatstall.

Just ja! Under mina år på ridskolan började även mamma rida igen, och till å med pappa började rida! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0